Komunikace s pacienty je v případě jednodenní chirurgie nesmírně důležitá a hraje klíčovou roli. Pacient, který jde na operaci v režimu jednodenní chirurgie, musí být velice dobře poučen o tom, jaká operace se mu bude dělat, proč se mu bude dělat, jaké obtíže bude mít po operaci, co po operaci bude moc dělat a co nebude. Pacient, kterému toto vše popíšete, řeknete mu, jak bude po operaci stonat, všechno ví a snáší to naprosto bezvadně. Pacient, který nic neví, se probudí, má bolesti a neví je to správně, není to správně, je to normální průběh, není to normální průběh. Tato psychická příprava pacientů je skutečně nesmírně důležité a nesmí se podcenit.
Každý pacient, který odchází z našeho lůžkového zařízení, dostane navíc takový „itinerář“, který obsahuje všechny informace o průběhu jeho rekonvalescence, tzn. dozví se, že 1-2 dny bude mít takové bolesti a bude moc jíst to a to, pak bude mít takové potíže, kdy a jak může začít s postupnou zátěží. Například pacienti po operaci kýl se často ptají, kdy se budou moci navrátit k běžnému způsobu života, kdy mohou sportovat a více posilovat. Toto všechno dostanou napsané a vědí. Samozřejmě máme také nonstop telefonní linku, kam může pacient kdykoliv zavolat v případě, že by si nevěděl rady s pooperačním průběhem.